مجسمه بودا ی غول پیکر لشان در چین
مجسمه بودا ی غول پیکر لشان در چین

مجسمه بودا ی غول پیکر لشان در چین

مجسمه غول پيكر بودای لشان از دیدنی های چین است که واقع در سی چوان یکی از شهر های دیدنی چين، بزرگترين پيكره سنگي بوداي موجود در جهان است. بوداي لشان مجسمه اي است در هيئت می تریا ، پابرهنه با گوش هايي آويزان، موهايي آراسته به صورت مارپيچ و گيس مانند، قفسه سينه اي برآمده و در معرض نمايش و دستاني که روي زانوان تكيه داده شده است. در زير پاي اين مجسمه يک رودخانه عبور مي کند.این مجسمه یکی از مکان های دیدنی چین است.

مجسمه بودا ی غول پیکر لشان در چین
می تریا در سنت بودايي شخص بوداي اينده است که براي راهنمايي و موعظه ظهور خواهد کرد. ريشه اصلي اين کلمه سانسکريت بوده و به معناي دوستي است. پرستش  می تریا در قرون چهارم تا هفتم بين پيروان بودا متداول بوده و تصاوير مختلفي از او همه جا وجود داشته است. در بين آن تصاوير بوداي لشان، ديدني ترين آنهاست.
مجسمه غول پيکر بوداي لشان که یکی از جاذبه های دیدنی جین است از لحاظ شهرت هم پاي مجسمه هاي ايستاده بودا در بامیان افغانستان است که همه آنها به عنوان ميراث فرهنگي بشري حفظ و نگهداري مي شوند. ارتفاع دو مجسمه بوداي بامیان در افغانستان در حالت ايستاده 38 و 53 متر است که از لحاظ ارتفاع دومين و سومين مجسمه های سنگی بودا در دنيا هستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: چین،تور چین،دیدنی های چین,
نويسنده : سمیه عزیزی